Sunday, February 15, 2015

Valentines Day 2015

First I want to emphasize that Valentine's Day isn't just a day for couples. It's above all a day to show the ones you like that you do and to spend time with them. That my best friend is also my girlfriend, is firstly completely under this definition and secondly an absolute godsend ;|).
Of course I wanted to look good for our "date" so I had to beautify me - here are the results: 
Vorweg möchte ich betonen, dass der Valentinstag nicht nur ein Tag für Pärchen ist. Es ist vor allem ein Tag, um denen die man gern hat das zu zeigen und Zeit mit Ihnen zu verbringen. Das meine beste Freundin auch meine feste Freundin ist, ist also erstens völlig im Rahmen dieser Definition und zweitens ein absoluter Glücksfall ;|).
Damit ich auch gut aussehe für unser "Date" musste ich mich natürlich etwas aufhübschen - hier das Ergebnis:
 
Of course we first had on this special day ensure a pleasant feeling of fullness in the stomach - so our first stop was at our favorite Japanese.
Natürlich musste an diesem besonderen Tag erstmal für ein wohliges Völlegefühl im Magen gesorgt werden - der erste Halt galt also unserem Lieblingsjapaner.
omnomnom delicious all-you-can-eat Sushi ♥
Then we went for a short walk through the enchanting medieval old town to the "Garbo" to watch the movie "The Imitation Game" with Benedict Cumberbatch. I've a lasting impression of this film, it shows not only how much women and homosexuals have been discriminated around 1951, but also what a genius head Alan Turing was. There were several scenes where I had goose bumps, such as trembling people sat after the horrible bomb alarm siren in the subway. I'm definitely going to get the film on DVD!
Danach ging es nach einem kurzen Spaziergang durch die zauberhaft mittelalterliche Altstadt zum Garbo-Kino um "The Imitation Game" mit Benedict Cumberbatch zu gucken. Ich bin nachhaltig beeindruckt von diesem Film, zeigt er doch nicht nur wie sehr Frauen und Homosexuelle um 1951 diskriminiert wurden, sondern auch was für ein genialer Kopf Alan Turing war. Es gab mehrere Szenen, wo ich Gänsehaut hatte, zum Beispiel als die Menschen nach der grässlichen Bombenalarm-Sirene in der U-Bahn saßen und zitterten. Ich werde mir den Film auf jeden Fall auf DVD holen!
The beautiful "Garbo" from the outside
our oldschool cinema-cards
Selfie-time while waiting for the entrance
After I built my completely paralyzed girlfriend up again, we spontaneously decided to go sipping cocktails and ended up in the "mood".
Nachdem ich meine völlig paralysierte Freundin erstmal wieder aufgebaut hatte, beschlossen wir spontan noch Cocktails schlürfen zu gehen und landeten im "mood".
my Virgin-Caipi, Kyo's Touchdown and Geisha-shot
I hope you all had a great Valentine's Day and if not that, then maybe a cool carnival celebration! Since the Carnival still lasts a little: stay clean and do nothing I wouldn't do; |)! Until next week!
Ich hoffe ihr hattet ebenfalls einen tollen Valentinstag und wenn nicht das, dann vielleicht eine geile Faschingsfeier! Da der Fasching ja noch ein wenig geht: bleibt sauber und tut nichts, was ich nicht auch tun würde ;|)! Bis nächste Woche!
Ꮭσνєஐ(๑´ლ`๑)♡

1 comment:

  1. I had a wonderful Valentines Day <3
    Thank you so much for everything
    I love you more than anything

    ReplyDelete